Nie znaleźli się chętni do sprzedaży 4 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Przewozów Regionalnych. Pojazdów dwuczłonowych, których szuka przewoźnik, nikt nie zaoferował.
Dwuczłonowe elektryczne pojazdy, w ilości żądanej przez PR, ma tylko samorząd województwa świętokrzyskiego oraz Łódzka Kolej Aglomeracyjna, przy czym tylko ten pierwszy właściciel wyraził w rozmowie z „RK” chęć zbycia pojazdów, zakupionych kilka lat temu przy znacznym udziale unijnej dotacji. Cztery 34WE (Elf) samorząd województwa świętokrzyskiego kupił w 2011 r. Skierowano je do obsługi tras z Kielc do Ostrowca Świętokrzyskiego, Częstochowy i Krakowa.
Członek zarządu województwa Jan Maćkowiak w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” przyznał, że samorząd rzeczywiście rozważa sprzedaż pociągów. – Pięcioletnia trwałość projektu unijnego już się zakończyła, tak więc sprzedaż jest możliwa. Decyzję w tej sprawie podejmie sejmik – podkreślał kilka tygodni temu. Obszerny artykuł na ten temat można przeczytać
tutaj.
Tymczasem postępowanie przetargowe zakończyło się 10 listopada. Jaki jest jego rezultat?
– Informuję, że nie wpłynęła żadna oferta w postępowaniu na zakup czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych – poinformowała Dominika Dragun z biura prasowego Przewozów Regionalnych. Na razie nie wiemy, dlaczego województwo świętokrzyskie nie zdecydowało się na przedstawienie oferty PR, ani czy postępowanie zostanie powtórzone. Wysłaliśmy w tej sprawie pytania zarówno do samorządu, jaki do przewoźnika.